Laptele de cocos

0 Comments | La: august 28, 2013 | Categorie : Ingrediente sanatoase, Nutritie

Lapte de cocos

Eu ador laptele de cocos proaspat  facut in casa, il consider cel mai gustossss lapte pe care l-am baut vreodata! Este cremos, gras, parfumat iar papilele mele gustative o iau razna.

Laptele de cocos imi ofera urmatorii nutrienti principali (raportati la 100 g nuca de cocos) :

- fibre 2,2 g

- zahar 3,3 g

- proteine 2,3 g

- grasimi saturate 21,1 g

- grasimi mononesaturate  1 g

- grasimi polinesaturate 0,3 g

- acizi grasi omega 6   261 mg

- vitamina C 2,8 mg

- vitamina B3 0,8 mg

- vitamina E 0,2 mg

- acid folic 16 mcg

- potasiu 263 mg

- fosfor 100 mg

- magneziu 37 mg

- calciu 16 mg

- fier 1,6 mg

- zinc 0,7 mg

Laptele de cocos actioneaza ca un pansament pentru tractul digestiv, intareste oasele (datorita continutului mare de fosfor si calciu), intareste sistemul imunitar , reechilibreaza zaharul din sange, imbunatateste sistemul cardiovascular, sprijina functiile hormonale ale corpului, ajuta la arderea grasimilor iar grasimea saturata care sperie pe toata lumea are de fapt rol benefic in constructia celulara a corpului. Acestea sunt doar cateva din beneficiile pe care acest lapte miraculos le are.

Procedeul de obtinere a laptelui de cocos e simplu, sparg nuca de cocos si curat miezul cu un cutit ascutit, il tai bucatele mici si il pun in blender cu apa dupa preferinta. Eu prefer laptele mai concentrat, dintr-o nuca de cocos obtin in jur de 600 – 700 ml lapte.

Laptele astfel obtinut  il beau simplu, usor caldut sau mixat alaturi de o banana yam yam sau il folosesc la mic dejun pentru mine si piticul meu, amestecat cu ovaz sau pseudocereale fierte,migdale rasnite sau seminte de dovleac, floarea soarelui, susan, putina miere, scortisoara, vanilie sau alte condimente preferate si gata mic dejunul hranitor si gustos.

Taste the coconut milk!

 

Posteaza un Comentariu